BINA EMPAYER PERNIAGAAN dan KEWANGAN



Untuk melepaskan diri anda dari Rat Race anda mesti mengubah haluan anda terlebih dahulu. Robert Kiyosaki dalam bukunya menceritakan tentang Cashflow Quadrant di mana quadrant di sebelah kiri adalah E-employee dan S- self employed. Manakala di sebelah kanan adalah B-Business dan I - Investor.

Untuk keluar dari Rat Race anda mesti mengubah haluan ke B atau I. Iaitu Fast Track Quadrant.
sila klik seterusnya...

APA ITU EBSI ?
Perlunya memahami kuadran ESBI

ESBI ialah kuadran tentang kerja dan kerjaya yang membolehkan anda menilai diri dimana anda sekarang dan apakah hala tuju sebenar anda di dalam kehidupan didalam usaha menjadi kaya. Adakah anda mahu kekal di dalam kuadran anda sekarang?

Kuadran E (Employee), anda sebagai pekerja, bekerja dengan orang lain, mendapat gaji atau upah yang ditetapkan. Selesa kerana tidak banyak risiko. Bekerja didalam sistem.

Kuadran S (Small-business person, self-employed atau specialist), anda yang bekerja sendiri. Anda sendiri adalah system.

Kuadran B (Big-business owners), anda sebagai pemilik perniagaan atau mengendalikan perniagaan yang besar, anda sebagai pengurus, CEO atau president, memiliki ramai pekerja bawahan bekerja untuk anda. Anda yang mencipta sistem dan mempastikan sistem itu berjalan.

Kuadran I (Investor), anda sebagai pelabur, mengunakan wang untuk menghasilkan wang. Wang bekerja untuk anda. Anda melabur didalam sistem. Investor berada di kuadran paling tinggi dengan tahap kemampuan dalam jumlah yang besar.

Bagaimanapun saya menyedari semua orang boleh melabur mengikut kemampuan masing-masing asal saja wang yang diguna walaupun sebagai simpanan asal saja boleh memberi pulangan. Sebagai tempat yang sesuai UNTUK ANDA MELABUR DIDALAM SISTEM adalah Network Marketing atau MLM, selaras dengan Terands masa depan gelombang ke-4 sekarang, Konsep yang mengikut peraturan yang dibenarkan undang-undang oleh sebuah syarikat di Malaysia saya percaya mampu membawa anda dari kuadran E, S atau B ke kuadron I atau walaupun masih berada di kuadran E, S atau kuadran B tetapi dalam masa yang sama dapat menikmati apa yang dinikmati oleh mereka yang berada di kuadran I.
Jadi saya menyeru dan bagi Anda yang ingin melangkah keArah kuadran I (Investor) marilah bersama-sama mencipta kejayaan bersama Network marketing yang selaras dengan Terands masa depan gelombang ke-4 sekarang.

Di iLM ACADEMY kami percaya kepada konsep ini iaitu untuk keluar dari rat race anda mesti mengubah haluan kehidupan anda dari E dan S kepada B dan I. Kami menyediakan satu cara yang amat unik bermula 2010 ini iaitu Program “SAQ”. Ianya merupakan singkatan kepada SMART AQ .

Di SAQ kami memberikan kepada anda 4K asas iaitu :

* 1k - KESIHATAN
* 2K - KEMEWAHAN
* 3K - KEBEBASAN MASA
* 4K - KELEBIHAN ILMU PENGETAHUAN

SMART berlandaskan kepada perkataan SMART yang membawa maksud :

* S - SOHO (Small office Home office)
* M - Mass Market
* A - Affordable Business Model
* R - Realistic Goal Setting
* T - Teamwork makes it works !

Program SAQ @ iLM Academy  suatu pendekatan yang baru dengan satu konsep yang MUDAH, SENANG dan CEPAT dapat membantu anda mencapai sesuatu IMPIAN jika anda komited.