MELIHAT DIRI DI MASA HADAPAN

MELIHAT DIRI DI MASA HADAPAN

Apakah yang dapat kita lihat tentang diri/kehidupan kita jika dapat melompat ke hadapan 5 tahun akan datang ,tahun 2018 dan melihat diri kita yang baru? Jawapan mungkin ..

1. Entah, saya tak boleh nampak apa-apa sebab saya tidak tahu apakah itu maksud masa hadapan.


2. Saya nampak diri baru saya yang dalam keadaan kusut dan serabut. Suasana rumah pun nampak lebih teruk dan nampak hidup saya makin tertekan.


3. Diri saya yang baru masih sama, tiada perubahan yang besar. Saya hidup secara sederhana dan suasana rumah nampak biasa.


4. Diri saya yang baru nampak lebih hebat. Saya tidak sangka diri yang baru lebih cemerlang, ceria dan berjaya.



Jika jawapan yang kita nampak 1, 2 & 3..cepatlah berubah mencari strategi baru supaya kita tidak terperangkap oleh mainan dunia. Jadi lah insan yang positif, kuatkan minda dan jiwa dimana kita boleh berubah jika mahu.


Jika jawapan no. 4, tahniah anda telah membuat perubahan. Namun bagaimana anda hendak berada di situasi no. 4, ini satu persoalan. Hari semalam telah berlalu hari ini tinggal beberapa jam lagi...lakukan sesuatu yang cemerlang !!


Tahniah......


Kejayaan akan dimiliki oleh individu yang yakin! Apabila anda yakin, sememangnya anda boleh juga!