Jika ANDA Punyai CARA lebih baik

Mimpi Ngeri MLM


1. Bukan Baru Kenal MLM tapi hampeh ! Saya mula cebur diri dengan MLM sejak tahun 80an semasa zaman pelajar. Waktu tu produk sabun tengah top. Saya jual dekat rakan -rakan di kolej kediaman pelajar sahaja. Alhamdulillah ada hasilnya dan poket saya selalu berisi. Lama2 saya jadi bosan asyik bercakap dan buat benda yang sama.

2. Sekadar jadi juara kumpul kit jualan. Saya hanya setakat berjaya kumpulkan kit jualan yang beranika dari syarikat yang juga pelbagai. Sebahagiannya saya dah buang kerana dimakan gegat dan lipas, rosak dan terlalu berhabuk. Ada juga yang masih belum dibuka dan masih kelihatan seperti kit baru. Kalau saya cuba mencongak wang yang telah dihabiskan untuk yuran keahlian sahaja pun ...wow...sudah beratus ringgit duit saya lebur.

3. Saya pernah berkejar ke sana ke mari menemui prospek. Letih dan penat bukan kepalang. Mental dan fizikal. Tiap kali sampai dirumah tak pikir benda lain...nak give-up aje.

4. Saya pernah memandu beratus KM semata2 nak bertemu seorang prospek yang kononnya POWER. Rugi kalau terlepas. Rupanya hampeh !!! Hasilnya..ayam terlepas tangan bau tahi.....frust bukan main....

5. Saya pernah membuat table talk sampai letih sebab banyak prospek hatta tak ada table sambil bertinggung pun saya belasah juga...ada hasil tapi tak berbaloi. Duit kopi yang say keluar lebih dari komisyen dapat. Kesian dekat upline saya yang kena sponsor sup ekor........

6. Saya pernah memandu memasuki lorong dan jalan kampung dalam kegelapan malam, hujan lebat guruh berdentum dengan kilat lagi sabung menyabung cuba menjejaki prospek. Nun jauh dari pagar rumah kampung dapat dilihat lampu baru dipadamkan. Sampai dilaman rumah salam diberi tapi senyap dan sunyi pintu tak dibuka. Macam tak de orang aje...... Maklumlah hujan........Hasilnya balek tangan kosong dan besoknya dapat selesema...

7. Saya pernah menghabiskan lebih 3 jam memberikan penjelasan (table talk la tu...) dengan baik punya prospek di kedai kopi , dengan penuh bersemangat dan point yang padat sekali. Apa tidaknya, soalan2 yang dikemukakan sangatlah pro dan relevant gila babi punya. At the end of the session, dengan penuh selamba dia kata..."bagi I sikit masa....nak kena tanya wife I dulu...." pheww......berdesing telinga dengan jawapan dari Mr Pro lagi macho tu. Teh tarik yang bercawan2 dah dibedal tu saya rasa macam tak ikhlas aje.... apelah punya hamba Allah...bagilah jawapan pakai ayat lain sikit....

8. Kecewa dengan program2 MLM yang pernah saya sertai...saya pernah jadi fobia dengan Network Marketing. Bila ada orang bercakap tentang produk baru atau syarikat baru terhangat dipasaran berkonsepkan MLM maka datanglah balek badi saya.....mesti saya tolak mentah2 punyer..... saya cakap duit yang saya ada pun ngam2 aje simpan buat beli susu anak . Akhirnya tukang kempen pun hilang mood tak jadi sembang panjang...sebab saya dah kasi point pembunuh dan terus tunjukkan pintu dekat dia. Memanglah tak patut sangat.....kenapa sampai jadi macam tu....?

9. Puncak dan noktah kepada segala kebodohan, saya mula berjinak2 dengan dakyah Skim Pelaburan Internet. Tak payah buar kejer untung luar biasa. Ayat-ayat power yang dipakai dalam kempen2 mereka cukup memukau orang yang sedang kecewa dan berada dipersimpangan dilema. Program Money Makers ketika itu cukup panas, bukan local tapi global punyer. Terbang juga dekat 2 ribu duit saya. Nasib baik datang kesedaran hasil kaji dan selidik sendiri menerusi internet. Lepas tu taubat tak nak dekat dah dengan skim2 gila ni semua.

10. Lepas terkena sekali tu...saya termenung sambil minda diasah mencari punca di mana silapnya. Apa yang menghalang saya dari berjaya dalam MLM. Saya telah memperuntukkan segala yang diperlukan untuk berjaya dalm business ini. Di mana silapnya hingga saya tak dapat pergi jauh sedangkan bidang perniagaan MLM menjanjikan segala2nya. Itulah hakikatnya tapi kenapa saya tak dapat capai apa yang saya mahu. Kenapa saya masih tak berjumpa dengan apa yang saya cari. Bingung.......bingung......dibuatnya.


Akhirnya........
Keajaiban didatangkan kepada saya.
Mungkin berupa ganjaran atas kesengsaraan masa silam.


Marilah kita secara jujurnya mengakui bahawa bisnes MLM secara tradisi amatlah perit dan mencabar. Membuat panggilan dan mengatur pertemuan dengan prospek setiap hari bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. Selain mematahkan semangat anda, ia juga boleh mengosongkan poket anda. Andaikata anda tidak punya kekuatan dalaman yang luarbiasa untuk bertahan sehingga melepasi dugaan peringkat awal ini, nescaya anda akan kecundang. Saya bukan menafi kebolehan anda dengan mengatakan anda tidak mampu melakukannya. Saya katakan kebanyakan orang sememangnya tidak mampu.
Inilah golongan yang akan mati sebelum berjuang ataupun mati di perjalanan sebelum berjaya mencapai matlamat sebenar. Sejujurnya saya katakan saya adalah salah seorang dari golongan ini. Noktah.
Terdorong dari kegagalan masa lalu, saya telah menemui jawaban kepada punca mengapa lebih 90% usahawan MLM gagal. Jika sekarang saya katakan bahawa, kaedah pemasaran saya mampu menjana pendapatan dan kejayaan yang sama hebatnya berbanding kaedah terhebat cara tradisi, tidak inginkah anda mencubanya?
Perbezaan besarnya, kaedah saya tidak memerlukan anda keluar meninggalkan rumah, malahan berpeluang jana pendapatan lumayan dari keselesaan bilik anda sahaja. Apa pilihan lebih baik yang anda boleh fikirkan?

Anda berhak tahu bahawasanya lebih 95% penggiat MLM kecundang pada peringkat 3 bulan pertama penglibatan mereka? Bukankah ini suatu fenomena yang menakutkan? Anda terpaksa terima hakikat pula bahawasanya baki 5% lagi yang berjaya melepasi laluan sukar selepas 3 bulan akan terus mara sebagai wira MLM. Mereka inilah yang mendominasi pasaran sebagai Jutawan2 MLM.

Jadi kenapa perlu berfikir hal yang bukan2. Masalah sebenar telah saya nyatakan melalui statistik yang diakui sehingga peringkat global. Yang jelas, tembok penghalang besar diperingkt 3 bulan pertama harus diruntuhkan dahulu sebelum kita boleh bercakap tentang kejayaan MLM. Mimpi ngeri hilang masa, hilang duit, hilang kawan, hilang sabar , hilang kualiti keluarga, patah semangat dan mati perjuangan harus ditangani terlebih dahulu.

Inilah masalah besar yang perlu mendapat perhatian dan diberikan jawaban menanganinya. Inilah sebabnya juga saya ingin berkongsi bersama anda kaedah pemasaran online yang saya temui ini. Anda perlu yakin, kaedah online ini bakal merubah segala tanggapan menakutkan tentang MLM terutama mengenai pengalaman pahit getir diperingkat awal penglibatan. Anda tidak perlu risau lagi untuk bangun semula jika pernah kecundang sebelum ini. Kepada yang belum pernah terlibat dengan MLM, anda berpeluang mencipta kejayaan dengan langkah yang betul dari peringkat mula lagi. Tahniah kepada anda yang bijaksana memilih kaedah ATMOnline yang akan MENGUBAH KEHIDUPAN ANDA